[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /chat/lib/class/AJAXChatTemplate.php on line 55: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4533: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3707) [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4535: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3707) [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4536: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3707) [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4537: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3707) Vmax Club Sweden • View topic - Oljetempsmätare och sedan ev. oljekylare
Hallå i vinterdvalan jag tänkte köpa eller så, en oljetempsmätare
för jag har anledning att tro att den blir för varm, och sedan ev./ska köpa oljekylare 20/40 graders någon som ruvar på nåt
Tjenare mats o god fortsättning
fåru inge napp här så kan du ju alltid kolla med den den finns på http://www.vmaxchat.com kolla under saker som säljs o på sid 2
den är snygg. ja köpte en själv men ångrade mig o gick på en digital i stället...bättre eller inte ... mnja men jag tyckte det blev snyggare
Hallo igen!vinterland !den såg bra ut "bolt on" men i första hand är det en
tempmätare, så jag får koll på oljetemperaturen, har förresten gjort
ett försök att få hem en maertz katalog, får se hur dom tog min
tysksvengelska.Vet du att fåglarna kvittra imorse ådå tänkte ja på max
vrom vrom vrom vroooooooooooooooooooom
Enklaste och billigaste tempmätaren är en sån härn
Den funkar bra om du bara behöver kolla då och då. Den är nästan lika exakt som min digitala mätare. Den är också lite trög så när du stannar till fortsätter den en stund att visa din temp som den den var nyss när du körde.
Finns Hos Exactrep, MEK & März men även hos vanliga tillbehörshandlare. Jag har en som jag köpte av Louis. Kolla t.ex. Roffes
Jeg kører med 2 oliekølere fra März, de er lidt dyre, men de virker perfekt. Der følger et udtag med i kittet, sådan at man kører olien der skal igennem filteret, igennem oliekølerne også. Dette udtag er termostatstyret, så det køler kun olien når det er nødvendigt. Køleeffekten er meget effektiv, jeg kan se helt tydeligt på vandtemperaturen hvornår termostaten til olien begynder at åbne, det er sjældent at vandet bliver varmere end dette, faktisk er det ekstremt sjældent jeg hører blæseren, selv på meget varme dage - ikke normalt på en vmax...
Om det så er nødvendigt på en standart Vmax ved jeg ikke - min er ikke standart længere og på min cykel var den ekstra køleeffekt kærkommen.
Kittet er iøvrigt ganske pænt lavet og passer fint på cyklen.
Hallo igen! är det där kittet från maertz 994a (40grader)
är det "komplett" till en 86a" bolt on" behövs något mer? men du christian
vad är "sjaeldent" och "blaeseren" /Hej å Hoj
Min har 1300 kit och enl. uppgift någon form av högre komp,
den gillar inte statstrafik och dessutom samtidigt lite knepig
att växla, men nu som sagt har det ju gått en tid och man/en del har så
lätt för att glömma.
Om den är borrad är det en helt annan femma. Men, om den har gått några säsonger utan problem så skulle jag ändå börja med oljetempmätare för att se hur mycket kylning den behöver...
Ja, det er det kit de kalder 40° hos März. Forskellen på deres 20° og 40° kit er henholdsvis en køler og 2 kølere, det ser klart pænest ud med 2 kølere.
På en ´86 behøver du et andet kit de sælger også, det er nemlig nødvendigt at det er den nye type oliefilter, altså skal den bygges om til "ölfilterpatrone" som tyskerne kalder det. Kittet du skal bruge har nr. 995A.
Ursäkta Maro, jag såg inte att dom fanns i Sverige. Kontaktade Roffes men dom hade ingen som passade men däremot så fanns den hos Mc-depån för 400spänn.
best.nr: 10034304
telefon:046 - 25 37 90
Tack christian! då vet jag att detta kit kan vara något.
Vet du roger! om mätaren är oljefylld och om man kan ansluta den
på annat ställe än den där man fyller på olja?
ps. jag heter matte, maro är bara initialerna på min elfirma som
jag aldrig kommer igång med.
Okay! synd! för jag skulle vilja ha en som man monterar i sidan eller under för att oljepåfyllningslocket är redan upptaget pga. undertrycksledning upp till kn- filtren(steg7)
Fina grejer! jag vet att många intresserar sig för dessa så även jag nu,
men placerar man dom i ett chassi då? vad är den här uppladdningsgreja här till höger för något, ska man spara sina bilder där eller,
höördu vromelivrooooom?
Test med den här nya grejjan "till vänster" på min dator
SPA har utmärkt vackra instrument,
dom skall enligt utsago komma med en ny varvräknare/speedo till i vår...
själv har ja har precis fått min hemgjorda spa-konsoll graveradd av en viss Dieter i dyskland
o det kommer o bli sååå vackert då det är klart kanske man lyckas lägga upp en bild??
så ser mitt pojkrum ut (källaren/hobbyrummet)
tyvärr i källaren så maxen inte kan köras ned, men trivsamt ändå
Last edited by HOTMAX on 30 Jan 2005, 20:16, edited 1 time in total.
SPA-mätare monteras antingen i ett chassi eller i mätarkonsollen.
Vad gäller mätarhus så finns det inte så många i rätt storlek att välja på, men Autometer har ett som passar.
Den nya grejan till vänster är för att man skall kunna ladda upp sina bilder och visa på forumet.
Stefan, när du laddar upp stora bilder så använd "Hotlink a clickable thumbnail on a forum..." istället. Jag fixade till din bild.
OK man tackar för hjälpen
o försöker vidare...
hur länge finns bilderna kvar där??
ja menar min bild på bakhjulet verkar försvunnen?? ja kollade efter den här om veckan o då var där ingen bild..
ligger dom bara ute en månad o försvinner sedan eller??
Det är meningen att bilderna skall vara kvar för evigt, det är åtminstone vad som sägs på deras
Men, det här är tredje gratissajten vi använder. De två förra lade ner. Kanske var det någon av dem du använde för bakhjulet?
Den nya, imageshack, har en funktion där man registrerar sig (gratis) och då hålla koll på alla bilder man laddat upp tidigare och även deleta sina bilder om man vill. Har inte testat själv ännu men det verkar smidigt.
Kanonbra precis vad jag sneglat på temp/tryck, ansluter du den i någon slags kombinationsgiv. med tryck/temp på samma anslutning?
hälsn. från en som alltid har valångest.
På förra bilden såg du tempgivaren. Jag modifierade (gröpte ur borrade och gängade) oljenivågivaren för att montera den. Som bonus slipper man då även att varningslampan blinkar vi gaspådrag
Här ser du hur jag valt att montera tryckgivaren:
Eftersom den är elektrisk ville jag gömma den någonstans där den sitter skyddad, och jag tyckte dragningen av slangen blev mest diskret bakåt...
Kontrollknappen monterade jag också under dummyn eftersom man inte behöver komma åt den särskilt ofta
En sak till... SPA-mätaren är nog egentligen främst konstruerad för användning i bil. Min blev immig och började konstra första gången jag körde med den i regn. Jag plockade då isär huset och tätade allt med silikon och sedan dess har det inte varit några problem...
Ja har också gaft grymma problem med min varvräknare...
efter att ha legat lite fuktigt (över vintern)
så funkade den inte alls vid montering i sommras,
det slutade med att den fick åka på rep 2 ggr innan den vaknade till liv,
(andra gången kanske det var själv förvållat...Host..Hm)
men nu sitter den och de andra mätarna i tryggt hermetiskt förvar