En liten rapport från mässan "På två hjul 2005"..
Med förskräckelse såg vi den hemska pelaren som stod mitt i montern..
Hur fasen skall vi få till detta..? Två hojar skall ju in.. Visserligen hade vi sett en ritning över montern innan, men att pelaren skulle stå så, och vara så jäkla "fet" hade vi inte riktigt sett framför oss. Hur som helst slog vi våra halvkloka hjärnor ihop, och fick till sist sytt ihop en hygglig lösning..Till och med bättre än hygglig! Vi fick mycket beröm för att med så små medel, få till en bra monter. Med widescreen-tv, ljusslingor,spotlights, rökmaskin och naturligtvis mässans fräckaste bågar blev vi en självklar attraktion!
Vi hade många många nyfikna gäster, samt lyckades även värva ett antal nya medlemmar.
På lördagen hörde jag att det var 33.000 besökare, och det kändes i montern kan jag säga.
Dessutom lyckades åtminstone jag övertyga ett par besökare om att det faktiskt bara fanns ett alternativ bland hojar.
Så skall någon sälja sin hoj, lägg ut den på vår hemsida..De är där å letar NU..
Försäljningen av t-shirts å kepsar gick oxå bra.. Även om man ibland glömde att uppmana folk till att handla.
Många bra kontakter knöts, och jag jobbar just nu med en ev.sponsring från "Power performance" i Gbg, som bla. har en riktigt bra bromsbänk, samt massor av kunskap i trimning av mc. Han erbjuder även bra priser på delar..Mer info kommer senare.
Lördagen var till ända, och montern stängde..Lite halvsega, men ändå nyfikna på kvällens aktivitet fick vi nya krafter.
Efter man tagit "en" i varje ben, traskade vi glatt iväg till "Dojan"..(En lokalkrog).. Till min stora glädje kände jag igen en bassist som jag är lite impad över.. (Magnus Rosén)..Jodå..Här skulle det bli röj! Lagom till att vi svalt sista tuggan av den goda maten, så bröt h-e:et loss! Ölet skummade, och en massiv matta av nostalgisk hårdrocksmusik, feta bas å gitarrsolon förgyllde resten av kvällen.Gissa om man var lycklig?
Söndagen var som söndagar brukar.Lite mindre tryck i montern, och det verkade som de flesta kände att det var skönt att det var över. 17:00 riggade vi ner montern, och vi konstaterade med vemod att det är två jäkla år till nästa mässa.
Avslutningsvis vill jag tacka alla mina kamrater som ställt upp med allt som rört denna mässan.
Har sällan haft det så jäkla roligt, under så lång tid! Jag känner att vi alla har gjort ett kanonjobb, och att vi gärna gör om det igen! Vill dock dela ut en liten guldstjärna till Nisse"Gismo", som ställde upp på ett fantastiskt sätt, med transporter osv..
Suuuuuuuuupeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Hälsningar Jörgen "Maximus" Abrahamsson
Ps...Bilder är på G.

/ Janne