[phpBB Debug] PHP Notice: in file /chat/lib/class/AJAXChatTemplate.php on line 55: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead Vmax Club Sweden • View topic - Wheels & wings. Göteborg-varberg ??
i göteborg är det bra väder . Jag åker till Varberg . Först skall jag till biltema och köpa skruv till hundkojjan jag bygger som skall vara i köket . sen skall jag ringa yamahacenter och fråga hur länge jag skall vänta på olje pump jobbet . För på onsdag tänkte jag åka till malmö och köra onsdagskörningen . måste kålla hastighetsmätarens inställning , vipps så visar den 200 . något är fel . behöver en tankväska oxså att sätta Gismo i . puhhh han är kvar blir det varje gång jag parkerar hojjen . är så nojjigt att ha han i drickabacken där bak . STOOOOOR SOL PÅ HIMMLEN OCH TORR ASFALT PÅ DEJJ FRÅN MEJJ . nisse 0708766983
Hej Nisse & Gismo. Grattis till Nymaxen. Oljepumpen är inget att oroa sig över. Det man gör är att byta till en identisk pump med sämre kapacitet alltså glesare flankspel mellan kuggarna. Kör man med en bra helsyntetolja och undviker att varva en kall motor skall orginal pumpen vara bättre. Men som sades se upp med att varva innan motoroljan blivit varm. Helst under 4000 rpm. Dock bör man väl göra bytet för ev. garanti. Oljetryck före byte med varm motor 1000 rpm : 0,5 bar. Oljetryck varm motor efter byte 1000 rpm : 0,0 bar. Det är väl ngt. klantarsle i staterna som tokvarvat en kall motor med mineralolja och lyckats haverera pumpen som satt igång det hela. Hälsn.Jens