[phpBB Debug] PHP Notice: in file /chat/lib/class/AJAXChatTemplate.php on line 55: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead Vmax Club Sweden • View topic - Köpråd
Hejsan! E ny medlem här, från Finland. Jag har en liten fundering. Jag har alltid gillat Vmax, men har aldrig haft tiden eller pengarna att skaffa MC. Nu med nybyggt hus och barn så finns det inte heller, men till min förtjusning kom jag på att i år kan man Museibesikta V-max här i Finland(30års åldersgräns) vilket innebär att den blir förmånlig att försäkra. Även inköpspriset är ju inte så farligt på en 85-86:a. Men är dom tidiga årsmodellerna nåt att ha i orginalutförande? När man läser på olika forum så rekommenderar ju alla att man ska byta allt från bromsar, framgaffel, fälgar. Och att man ska föredra dom senare årsmodellerna. Och Ja, jag vet ju att det är en gammal mc, men mekandet är ju en del av charmen. Men är den nåt att ha om den vore i fint skick? tacksam för era erfarenheter!
Hej! Vmax 1200 cc har inte haft så stora ändringar , tror att det är broms oken fram som fick tvåkolvs ok,lite kraftigare gaffel och ett utan på liggande olje filter , tror att det kom på 1993 årsmodell men är inte helt säker på året! Sen kan det skilja på med v boost och utan . Med boost ca 145 hk utan ca 100 hk. Har själv en 97- På den har jag bytat till 17 " hjul men det behöver man inte (inte stor skillnad) kostar bara en massa pengar Bättre lägga det på bensin och köra mer! Det är min bedömning ! Men där finns nog andra som helt andra bedömningar. Mvh Jeppe!
Med tre guldklimpar i garaget. Yamaha vmax 1200 orginal blinkers Verdis långa i motorn!! Riskokare Marauder 800 cc 98- och sist men inte minst Riskokare gsx 1300 b-king (Hayabusa motor )Jeppe # 942