Här kommer vinnarna i Ordförandens tävling och jag har valt att publicera Jannes fotokommentarer.
Delad 1:a plats med 18 rätt (alla rätt): Janne Svensson och Tuula Allerborg, övernattning, trerätters middag och fri tillgång till barskåpen (nästan) i Vimmerby
2:a plats med 15 rätt: Anders "Forsan" Forslin, V-maxfickplunta
3:e plats med 14 rätt: Anders "Bas" Skogh, V-maxklubb T-shirt
Ordförandens tävling.
Här kommer svaren. Lite kommentarer från mina ( Janne Svensson ) ögon.
1. D.O.T. Berlin 2013. Bild nr 15.
En trevlig träff. Jag fick köra hoj från Vimmerby till Berlin tor tillsammans med Conny Kallay. Tuula och Maria körde husbil. Vi bodde en bit utanför träffområdet. Fick vara med om en poliseskorterad kortege genom Berlin. Det var häftigt. Fast den gick lite långsamt.
2. NVM Målilla 2012. Bild nr 18.
Myggornas träff…..tyckte nog många som var där. Och för alla var det en jäkligt trevlig träff. Härligt väder. Innehöll det mesta. Från race i Hultsfred till jättekortegen i Västervik.
3. NVM Gesunda 2008. Bild nr 4.
Första NVM som vi svenskar arrangerade. Jens och Brummis höll i spakarna. Vi fick åka linbana och så deltog vi i ett race där vi körde på en smal väg. Det var lite läskigt.
4. Lundamo 2006, Norge. Bild nr 10.
Vi bodde i en kåk en bit från träffplatsen. Det var en brant back sista biten till träffplatsen = jobbig promenad. Sen minns jag mest turen hem. Jag, Tuula, Piroska och Björn körde i hällregn 20-30 mil innan det slutade i Oslo. Vi hade att välja på att övernatta där eller dra hem till Hällingsjö. Vi valde att köra hem. Mitt bakdäck var helt slut upptäckte jag vid ett stopp i Delsjön, en bit från H-sjö. Tuula åkte därefter bakpå Björn sista biten.
5. Svenska V-maxträffen Högbo Bruk 2010. Bild nr 12.
Det var på den träffen det burnades osedvanligt mycket. Bengt Bakhjul börnade sönder ett bakhjul och bakskärmen blev ordentligt piskad av stålcorden i däcket. Och vi hade ljudtest på ljuddämparna också. Och så rejsade vi på en liten väg mitt i en skog.
6. Belgiska träffen 2014. Bild nr 1.
Denna träff missade jag och Tuula. Vet att Björnen vann rejset. Syns på t-shirt.
7. Svenska V-maxträffen Åland 2011.
Bild nr 2. Minnet av denna träff är bl.a det som fotot visar. Vår bastubadande i en jättebastu.
8. Svenska V-maxträffen Kungälv 2005. Bild nr 3.
Denna träff var jag med och arrangera. Mycket party var det. Hade en körning in till Göteborg där Christer Carlberg vurpade. Vi hade också en tävling där vi skulle kora Mr. V-max. Sista deltävling var ett strippuppträde där Anders Lasu och Jens Gran utmärkte sig. Anders avklädd och Jens påklädd. Vinnare av tävlingen blev Jean Luc från Belgien.
9. Svenska V-maxträffen Gotland 2017. Bild nr 8.
Fantastisk träff. Bodde i ett fängelse. Fick en åktur på ett tåg genom Visby. En tur söderut där jag blev så trött att jag somna några sekunder och fick en mindre avkörning. Kom upp på vägen så det gick bra. Och så en tur till Fårö som jag nästan missa pga lite för hög alkohalt vid blåsning. Härligt väder hade vi också.
10. Svenska V-maxträffen Höör 2004. Bild nr 11.
På den träffen frös vi. Fy tusan. Första träffen Tuula var med på. Vi bodde trångt i en grotta. Och så hade
vi sällskap med Nisse och Gizmo på resan ner till Höör. Underlig kuf den där Nisse, tyckte vi då. Och Bent
kom också dit och gjorde reklam för Artic Meet i Bjerkvik.
11. D.O.T Osnabruck. Bild nr 13.
En träff som vi inte var med på. Hörde att det dåligt väder, och att Piroskas båge fick problem på
hemresan.
12. Svenska V-maxträffen Vimmerby 2006. Bild nr 7.
Mycket trevlig träff. Och många som var där. Regnade på ditvägen, men sen vart det uppehåll. Vi hade
besök från Finland och Norge. Nisse och Jens börnade så det slog eld om hojarna. Ola Berg höll låda, och
vi hade en stång som alla skulle sitta på och slåss med kudde.
13. Svenska 20-årsjubileet, Stockholm 2018. Bild nr 14.
En speciell träff med hojarna inne i konferenslokalen. Trevlig tur ut i Stockholms skärgård. Och ett fantastiskt väder.
14. NVM Danmark 2013. Bild nr 16.
Vi var på samma ställe som 2009. I Fredriksund. Och det var inget ”lyft”. Körningen var ingen höjdare
heller. Målet var en kiosk. Så inget att skriva hem om.
15. V-max 30-årsjunbileum, Oberbron Frankrike 2015. Bild nr 17.
Vi åkte ner med husbil med 2 hojar i släpet. Kom ner till Oberbron nån dag innan träffen öppnade. Vi
hade boende i husbilen. Ingun och Frank från Norge. Och det var en hel del landsmän med på träffen. I
det stora hela en trevlig träff, men var störd över ”snorkiga” fransmän. Paja 2 telefoner också.
16. Arctic V-maxmeet Bjerkvik, Norge 2004. Bild nr 9.
Vi åkte på Panther till Trondheim. Tog Hurtigrutten upp till Harstad, från där vi sen hojade sista biten till
Berkvik. En fantastisk träff på många sätt. Vädret sagolikt. Vyerna också. Och där startades tanken om
NVM. Och Jan Dirchen fick dra upp en stor torsk.
17. Svenska V-maxträffen i Barsebäck 2007. Bild nr 6.
Nisse börnar framför ett gäng tjejer. Han skulle lära dom hur man gör. Vi hade med oss ett par från
England på träffen. Och folk bodde i husvagnar utan lyse och värme. Och festtältet blåste bort. Och
Bengan Bakhjul gick vilse på en åker. Vi åkte buss till Malmö för att kolla på race. Dansen flyttades in i en
lada.
18. NVM Vammala Finland, 2007. Bild nr 5.
Arrimax spela Elvis på monarna. Vi fick åka vägar som var en enda långa raksträcka. Jag missade båda
körningama. Dag 1: Inte nykter. Dag 2: Ingen soppa i tanken och hann inte tanka innan kortegen drog
väg. Tuula åkte med Tommy Bolander. Det var surt. Man jag fick sjunga karaoke alla fall. Sen åkte vi med
Anders Wallén till Luleå och en miniträff där.
Grattis alla vinnare!

tack så mycket
över min mans nykterhet på Vmax träffarna
är det fest så är det